Κυριακή, 6 Αυγούστου 2017

Σύλληψη Κυβερνήτη Επιβατηγού-Τουριστικού Σκάφους στη Λευκάδα για Επικίνδυνη Προσπέραση Αναλυτικό Ρεπορτάζ για την Προσπέραση και τους Κανόνες Προτεραιότητας στη Θάλασσα

skafos



Συνελήφθη χθες βράδυ από τη Λιμενική Αρχή Νυδριού, ο 55χρονος κυβερνήτης επιβατηγού-τουριστικού σκάφους για έκθεση ζωής σε κίνδυνο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελία άλλου κυβερνήτη επιβατηγού-τουριστικού σκάφους ότι, ενώ έπλεε στις βορειοδυτικές ακτές της Ιθάκης, ο ανωτέρω 55χρονος κυβερνήτης τον προσπέρασε με το σκάφος του στα δέκα μέτρα από τα αριστερά και αμέσως μπήκε μπροστά του, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών και του πληρώματος.
Προανάκριση διενεργείται από την Λιμενική Αρχή Νυδριού.
Με την ευκαιρία αυτή τι ισχύει για την προσπέραση και τους κανόνες προτεραιότητας στη θάλασσα, όπως τα περιγράφει ο Μάκης Ματιάτος site ortsa.gr:
Κανόνες προτεραιότητας
Ο διεθνής κανονισμός προς αποφυγή συγκρούσεων στη θάλασσα είναι σαφέστατος, όσον αφορά στην προτεραιότητα. Πόσοι, όμως, από εμάς γνωρίζουμε τους κανόνες του θαλασσινού… ΚΟΚ;
Συμβαίνει, δυστυχώς συχνά, ακόμα και σε επαγγελματίες ναυτικούς. Αρκετές φορές έχουμε περιπτώσεις εμπορικών, επιβατικών, ακόμα και πολεμικών πλοίων, που λόγω απροσεξίας ή άγνοιας των κανονισμών, προκαλούν ναυτικά ατυχήματα και απώλεια ζωών.
Σκεφθήκαμε να κωδικοποιήσουμε, κατά κάποιο τρόπο, τον κανονισμό, έτσι ώστε να μην υπάρχει λανθασμένη αντίληψη την επόμενη φορά, που θα βγούμε με το σκάφος μας. Ας δούμε δύο από τις συχνότερες περιπτώσεις που συναντάμε.
sxima1
Ποιος δίνει προτεραιότητα σε ποιόν (σχήμα 1):
► Το μηχανοκίνητο δίνει πάντα προτεραιότητα σε:
α. ιστιοφόρο, που ταξιδεύει με πανιά.
β. σκάφος που ψαρεύει.
γ. σκάφος, που έχει δυσκολία χειρισμών.
► Το ιστιοφόρο δίνει πάντα προτεραιότητα σε:
α. σκάφος που ψαρεύει.
β. σκάφος, που έχει δυσκολία χειρισμών.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως ένα ιστιοφόρο θεωρείται μηχανοκίνητο, όταν ταξιδεύει με μηχανή.
sxima2
 Προσπέραση (σχήμα 2):
► Σε αντίθετες πορείες (σχήμα 2, περίπτωση α) μεταβάλλουμε την πορεία μας προς τα δεξιά.
► Σε πορείες που διασταυρώνονται (σχήμα 2, περίπτωση β), δίνουμε προτεραιότητα στο σκάφος που μας προσεγγίζει από δεξιά και βρίσκεται σε ένα τομέα 112,5 μοιρών από την πλώρη μας (τομέας πράσινου πλευρικού φανού ναυσιπλοΐας).
► Σε περίπτωση που προσπερνάμε ένα σκάφος από την πρύμη (σχήμα 2, περίπτωση γ), οφείλουμε να το «φυλάξουμε» εμείς, εφόσον το προσεγγίζουμε και βρισκόμαστε σε ένα τομέα 135 μοιρών από την πρύμη του (τομέας φανού κορώνης).
Γενικός κανόνας είναι να φυλάσσουμε πάντα τα μεγάλα πλοία, όταν ταξιδεύουμε σε δίαυλο, στον οποίο πρέπει να αποφεύγουμε να ταξιδεύουμε και πρέπει να τον διασχίζουμε πάντα κάθετα.
Οι παραπάνω γενικοί κανόνες αφορούν, βέβαια, όλα τα μηχανοκίνητα σκάφη αναψυχής και μη. Για τα ιστιοφόρα, φυσικά, ισχύουν και άλλοι κανόνες για τις προτεραιότητες μεταξύ τους, που σαν μέτρο έχουν από πού δέχεται το καθένα τον αέρα

Φώτο   Ρεπορτάζ    Διονύσιος   Κούρτης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου