Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017

Πανελλήνιες Πανελλαδικές 2017: Θέματα και Απαντήσεις

 Πανελλήνιες Πανελλαδικές 2017: Θέματα και απαντήσεις


Ξεκίνησαν οι Πανελλήνιες 2017 με την Έκθεση - Ελληνική Γλώσσα για τα ΕΠΑΛ (την Τρίτη) και σήμερα για τα ΓΕΛ. Δείτε τα θέματα, τις προτεινόμενες απαντήσεις και το πρόγραμμα εξετάσεων.

Έφτασε η ώρα της... κρίσης και για τους υποψήφιους στις Πανελλήνιες 2017 με εξεταζόμενο μάθημα σήμερα τετάρτη 07/06/2017 την Έκθεση - Ελληνική γλώσσα για τα ΓΕΛ. Γα τα ΕΠΑΛ, οι Πανελλήνιες 2017 θα διαρκέσουν έως και τις 21 Ιουνίου, ενώ για τα ΓΕΛ, από σήμερα έως τις 19 Ιουνίου. Φέτος για πρώτη φορά οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα μπορούν να εισάγονται και σε σχολές των ΑΕΙ αντίστοιχες των τομέων που σπούδασαν με τις ίδιες εξετάσεις και σε ειδικό ποσοστό 1%.
Η Λευκαδίτικη Ενημέρωση θα δημοσιεύσει την εκφώνηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, και σε συνεργασία με τα φροντιστήρια Πουκαμισάς θα δημοσιεύσει και τις προτεινόμενες λύσεις. Επίσης θα δημοσιεύσει τα θέματα στο μάθημα Έκθεση - Ελληνική Γλώσσα ΓΕΛ σήμερα, Τετάρτη 07/06/2017, αμέσως μόλις ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας, και σταδιακά θα δημοσιεύσει τις προτεινόμενες απαντήσεις.
Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις για το μάθημα Έκθεση - Νέα Ελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ.




Σχολιασμός θεμάτων Έκθεση - Ελληνική Γλώσσα ΕΠΑΛ:
Το κείμενο, στο οποίο κλήθηκαν να διαγωνιστούν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, ήταν ένα διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο του Γ. Θεοτοκά, ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ, τ. Β’, 1950-1966, εκδόσεις Εστία. Το περιεχόμενο του αποσπάσματος αφορούσε στις προτροπές ενός πατέρα προς τον γιο του, όταν ο τελευταίος άρχισε να τον αμφισβητεί, για το πώς θα γίνει καλύτερος άνθρωπος, στις διάφορες εκφάνσεις της ζωής του. Το περιεχόμενο του κειμένου δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες δυσκολίες, ως προς την κατανόησή του, γεγονός που θα βοήθησε τους υποψηφίους στην οργάνωση της περίληψης.
Οι υπόλοιπες ερωτήσεις του κριτηρίου αξιολόγησης κρίνονται εξίσου κατανοητές. Η Β1 ανάπτυξη παραγράφου, η Β2α πρακτική εφαρμογή του τρόπου ανάπτυξης παραγράφων με παραδείγματα (οι υποψήφιοι έπρεπε να εντοπίσουν τα παραδείγματα στο κείμενο) και η Β2β ερώτηση συνοχής (να εντοπίσουν οι υποψήφιοι 3 διαρθρωτικές λέξεις στο κείμενο). Ακολουθούσαν δύο κλασικές, γλωσσικές παρατηρήσεις για εύρεση συνωνύμων και αντωνύμων και το Β σκέλος του διαγωνίσματος έκλεινε με δύο ερωτήσεις για τη γλώσσα του κειμένου: λειτουργία του β’ ενικού προσώπου και εύρεση δύο φράσεων με ποιητική (μεταφορική) χρήση της γλώσσας.
Τέλος, η παραγωγή λόγου (άρθρο σε περιοδικό του σχολείου) αφορούσε στο διαχρονικό πρόβλημα του χάσματος των γενεών. Η διατύπωσή της ήταν σαφής και οι μαθητές, λογικά, δε θα είχαν δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση των δύο ζητουμένων: α) θέματα που προκαλούν συγκρούσεις μεταξύ νέων και μεγαλυτέρων και β) τρόποι, ώστε να ξεπεραστούν οι εντάσεις.




Φώτο   Ρεπορτάζ    Διονύσιος   Κούρτης  Καθηγητής Φυσικής -  Φροντιστής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου